Główne zasady SEO

Optymalizacja stron do wymogów wyszukiwarek to dzisiaj jedno z podstawowych działań przy prowadzeniu strony. Dobrze przeprowadzone SEO pozwoli nam na zyskanie nowych obiorców, co w przypadku firm może przełożyć się na zwiększone zyski. Ponadto dobrze zoptymalizowana strona pomoże wyrobić markę naszej firmy i pokaże nas z naszej dobrej, profesjonalnej strony. Jakie więc są główne zasady SEO, o których powinniśmy pamiętać?

optymalizacja seo

REKLAMA:

Strona przyciągająca wzrok

W pierwszej kolejności powinniśmy zadbać o wygląd naszej witryny. Przede wszystkim powinna być przyjazna w użytkowaniu dla odwiedzających, mieć przejrzysty, logiczny układ i szybko się ładować. Dlaczego ładowanie jest ważne? Ponieważ długi czas ładowania strony może wywoływać w użytkownikach zniecierpliwienie, co może skutkować tym, że zrezygnują oni z zapoznania się z zamieszczanymi przez nas treściami. Ponadto pamiętajmy, aby nasza strona była estetyczna i interesująca od strony wizualnej.

Unikanie powielania treści. Najgorszą rzeczą jaką możemy zrobić i której powinniśmy wystrzegać się jak ognia jest przypadkowe powielanie lub celowe kopiowanie treści z innych stron. Zawartość naszej strony powinna być unikatowa, a także ciekawa, aby wnosiła nowe rzeczy do danego tematu. Jak uniknąć nieświadomego powielania treści? Upewnijmy się, że zawartość, którą chcemy wstawić, nie ważne czy to będzie film, zdjęcie czy tekst, nie była wcześniej publikowana.

Odpowiednie linkowanie i słowa kluczowe

Powinniśmy zadbać także o zdobycie wartościowych linków zewnętrznych dla naszej strony. Pamiętajmy, że obecnie ważniejsza niż ich ilość jest ich jakość, czyli to czy pochodzą z zaufanych witryn, zawierających ciekawe i wartościowe treści. W naszych tekstach zaś powinniśmy zamieszczać właściwie słowa klucze i frazy, które są ściśle powiązane z omawianym tematem i jednocześnie ułatwią znaleźć naszą stronę w Internecie.

Kontrola efektów. Sprawdzenie skuteczności wykonywanych przez nas działań jest niezbędne, abyśmy wiedzieli co musimy jeszcze poprawić, z czego zrezygnować i w co włożyć więcej wysiłku. Do tego celu możemy użyć dostępnych w sieci narzędzi, takich jak Google Analytics, które pozwolą nam dokładnie obserwować ruch na stronie.